انتشار مستندات دوره‌های آموزشی

سامانه آموزش الکترونیکی حامیم اطلاعات ارزشمندی را که شامل مطالعات و تحقیقات انجام‌گرفته در مراحل گوناگون تولید دوره‌های آموزش قرآن کریم است، برای بهره‌برداری عموم محققان، مدرسان و علاقمندان به فعالیت‌های قرآنی و آموزش الکترونیکی منتشر کرد.

این اطلاعات شامل شناسایی، شاخص‌بندی و ارزیابی آثار مکتوب و الکترونیکی مرتبط با آموزش رشته‌ها و مهارت‌های گوناگون قرآنی، مراحل مطالعاتی راه‌اندازی دوره‌های آموزشی، تعیین سرفصل‌ دوره‌ها، ترجمه واژه‌های پرکاربرد در قرآن، تحلیل عبارت‌های لازم برای آموزش و تعیین سطح نماز، روخوانی، روان‌خوانی، فصیح‌خوانی و تجوید، شناسایی خطاهای احتمالی در تلفظ هر عبارت و نیز خطاهایی است که در هنگام ارائه دوره‌ها از کاربران به‌دست آمده و به این مجموعه افزوده شده است.

برای آگاهی از عناوین و جزئیات این مستندات اینجا را کلیک کنید.

تأیید مدرک حامیم از سوی سازمان تبلیغات اسلامی

سامانه آموزش الکترونیکی حامیم به‌عنوان نخستین مرجع جامع آموزش‌ تخصصی قرآن در فضای مجازی تأییدیه مدیران و کارشناسان سازمان تبلیغات اسلامی را به‌دست آورد و اعتبار مدارک آن جنبه رسمی نیز پیدا کرد.

بر اساس توافق انجام‌شده میان مؤسسه فرهنگی حامیم و اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران، از این پس گواهی‌نامه دوره‌های سامانه آموزش الکترونیکی حامیم به‌صورت مشترک صادر می‌شود و بر مبنای ضوابط و آیین‌نامه‌های مربوط، از اعتبار رسمی در سطح کشور برخوردار خواهد بود. برخی از این دوره‌ها مجوز رسمی دوره‌های آموزشی ضمن خدمت کارکنان دولت را نیز دارد و سازمان‌های دولتی موظف‌اند مزایای قانونی مربوط را به دریافت‌کنندگان گواهی‌نامه آن اعطا کنند.

آموزش‌های قرآنی سامانه حامیم در زمینه‌های گوناگونی چون نماز، روخوانی، تجوید، مفاهیم، تفسیر و علوم قرآن به‌صورت رایگان در اختیار عموم علاقه‌مندان قرار گرفته و از طریق پایگاه اینترنتی آن به‌نشانی haamim.ir یا اپلیکیشن‌های اندروید و آی‌اواس به‌صورت تعاملی و چندرسانه‌ای ارائه می‌شود.

موفقیت در جشنواره رسانه‌های دیجیتال

سامانه آموزش الکترونیکی حامیم در نخستین سال فعالیت خود و با اولین حضور در جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال به‌موفقیتی دیگر دست یافت.

بر اساس رای هیئت داوران نهمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود، برنامه «تلاوت بهتر» در عنوان آموزش هوشمند در بخش نرم‌افزار تلفن همراه و رسانه‌های هوشمند اثر شایسته تقدیر شناخته شد و هفدهم اسفند ماه ۹۵ در مراسم اختتامیه جشنواره از مدیران این سامانه تقدیر به‌عمل آمد.

این موفقیت را به همه همکاران و همراهان سامانه حامیم تبریک می‌گوییم و از خداوند متعال می‌خواهیم ما را در ارائه خدماتی شایسته‌ به آستان نورانی قرآن کریم بیش از گذشته یاری فرماید.

روش شرکت در دوره آنلاین صوت و لحن

بدین‌وسیله به اطلاع کاربران عزیزی که بر اساس اطلاعیه سامانه آموزش الکترونیکی حامیم برای شرکت در دوره آموزش صوت و لحن ثبت‌نام کرده بودند می‌رساند کلاس‌های سطح یک و سه این دوره به حد نصاب رسیده و طبق جدول زمان‌بندی زیر در محیط نرم‌افزار ادوبی‌کانکت (لینک مقابل هر گروه) برگزار می‌شود.

سطح و گروه

جلسه اول برنامه هفتگی لینک ورود به کلاس
سطح یک برادران شنبه ۹ بهمن/ ۲۱:۳۰ تا ۲۳:۰۰ شنبه و چهارشنبه http://haamim.ir/a
سطح یک خواهران یکشنبه ۱۰ بهمن/ ۱۰:۰۰ تا ۱۱:۳۰ یکشنبه و چهارشنبه http://haamim.ir/b
سطح سه برادران چهارشنبه ۱۳ بهمن/ ۰۹:۳۰ تا ۱۱:۰۰

(به‌صورت مشترک)

متعاقبا اعلام خواهد شد.

http://haamim.ir/c

سطح سه خواهران

تذکر:
ـ شرکت در جلسه اول این کلاس‌ها برای عموم علاقمندان رایگان و آزاد و شرکت در جلسات بعدی منوط به ثبت‌نام قطعی و پرداخت شهریه است.

ـ با توجه به محدودیت وقت و نظر جناب استاد ابوالقاسمی، کلاس‌های تئوری این سطح توسط ایشان و به‌صورت مشترک برگزار می‌شود و علاوه بر آن، جلسات تمرینی و تعاملی جداگانه‌ای به‌صورت تفکیکی در نظر گرفته شده است.

ـ برنامه هفتگی کلاس‌های سطح سه تا روز برگزاری جلسه اول اعلام خواهد شد.

ـ فایل ضبط شده جلسه اول نیز در اختیارتان قرار می‌گیرد تا در صورت عدم حضور در کلاس از شرایط آموزشی آن مطلع گردید.

ـ حتماً پیش از ورود به کلاس، راهنمای استفاده از کلاس‌های آنلاین را در ویدیوی زیر مشاهده فرمایید:
https://haa-mim.ir/content/video/adobeconnect.mp4

ـ ضمنا جهت آگاهی از اخبار و اطلاع‌رسانی سریع حتما در گروه تلگرامی این دوره به نشانی زیر عضو شوید:
https://t.me/joinchat/AAAAAEBhqhUlag-elkCKJQ

سامانه حامیم

مسابقه الکترونیکی «نفس مطمئنّه»

مسابقه قرآنی «نفس مطمئنه» در دو رشته تلاوت و تفسیر سوره فجر به‌مناسبت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) برگزار می‌شود.
سامانه آموزش الکترونیکی حامیم در ادامه اجرای طرح‌ها و برنامه‌های نوین آموزشی، این بار به‌مناسبت ایام عزاداری سالار شهیدان با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و برنامه تلویزیونی آفتاب شرقی مسابقه‌ای تعاملی را با محوریت سوره فجر که سوره امام حسین (علیه‌السلام) نامیده شده است برگزار می‌کند.
این مسابقه که با هدف آشنایی بیشتر اقشار گوناگون جامعه با الفاظ و مفاهیم این سوره نورانی برگزار می‌شود شامل دو رشته تلاوت و تفسیر است و عموم علاقمندان قرآن و عترت تا روز اربعین فرصت دارند با شرکت در هر یک از این رشته‌ها ضمن افزایش دانش و مهارت‌های قرآنی خود، از جوایزی ارزشمند بهره‌مند شوند.

معرفی رشته‌ها
این مسابقه قرآنی در دو رشته تلاوت و تفسیر به شرح زیر برگزار می‌شود:

الف. رشته تلاوت سوره فجر
شرکت‌کنندگان در این رشته در سه سطح به تلاوت سوره نورانی فجر می‌پردازند. سطوح در نظر گرفته شده برای این رشته عبارت است از: روخوانی، روان‌خوانی و فصیح‌خوانی. بر این اساس ابتدا تلاوت آیات ابتدایی سوره دریافت و بر اساس قواعد روخوانی قرآن ارزیابی و خطاهای احتمالی کاربران همراه با ویدیوهای آموزشی در اختیار آنان قرار می‌گیرد. شرکت‌کنندگانی که موفق به دریافت تأییدیه این مرحله شوند می‌توانند آیات بخش دوم سوره را با توجه به قواعد روان‌خوانی و سپس آیات بخش سوم سوره را بر اساس قواعد فصیح‌خوانی قرآن تلاوت و ارسال کنند تا از امتیاز بیشتری در مسابقه برخوردار شوند.

ب. رشته تفسیر سوره فجر
به‌منظور اجرای این رشته مجموعه‌ای چندرسانه‌ای شامل آموزش تفسیر سوره فجر که با تدریس استاد ارجمند جناب آقای دکتر محسن میرباقری آماده شده است در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد تا پس از شرکت در این دوره آموزشی در آزمون الکترونیکی آن شرکت کنند و به پرسش‌هایی که بر اساس محتوای دوره ارائه می‌شود پاسخ دهند. نمره به‌دست آمده در این آزمون نیز بخشی از امتیاز نهایی هر شرکت‌کننده را تشکیل خواهد داد.

روش شرکت در مسابقه
به‌منظور تسهیل در مشارکت علاقمندان، ابزارها و روش‌های گوناگونی برای شرکت در این مسابقه در نظر گرفته شده است:
۱ـ مراجعه به پایگاه اینترنتی «والفجر» به نشانی: www.val-fajr.ir
۲ـ دریافت و نصب اپلیکیشن «نفس مطمئنه» که در نسخه اندروید و آی او اس آماده و ارائه شده است.
۳ـ استفاده از بات تلگرامی «نفس مطمئنه» به نشانی: https://telegram.me/haamim2bot
۴ـ مراجعه به «سامانه حامیم» به نشانی: https://haa-mim.ir و شرکت در دوره آموزشی «تلاوت و تفسیر سوره فجر»

جوایز
جوایزی که تا کنون برای برگزیدگان این مسابقه در نظر گرفته شده است به شرح زیر است و با افزایش حامیان طرح قابل افزایش خواهد بود:
ـ ۱۴ کمک‌ هزینه سفر زیارتی کربلای معلی؛
ـ ۵۰ کمک هزینه سفر زیارتی مشهد مقدس؛
ـ و ده‌ها جایزه دیگر.

لازم به‌ذکر است برندگان این جوایز بر اساس قرعه‌کشی زنده تلویزیونی که در برنامه آفتاب شرقی انجام می‌شود تعیین خواهند شد و تمامی شرکت‌کنندگان در هر یک از رشته‌های مسابقه بر اساس میزان امتیازی که به‌دست آورده باشند در این قرعه‌کشی سهم خواهند داشت.

بسم الله

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِیمِ

حم *

وَالْکِتَابِ الْمُبِینِ * إِنَّا جَعَلْنَاهُ قُرْآنًا عَرَبِیًّا لَّعَلَّکُمْ تَعْقِلُونَ * وَإِنَّهُ فِی أُمِّ الْکِتَابِ لَدَیْنَا لَعَلِیٌّ حَکِیمٌ.

خداوند متعال را شاکریم که سرانجام، داستان پر فراز و نشیب راه‌اندازی سامانه‌ای جامع برای آموزش الکترونیکی قرآن کریم در فضای مجازی به نقطه‌ای امیدبخش رسید و پس از ماه‌ها تلاش خستگی‌ناپذیر و آزمودن شرایط و شیوه‌های گوناگون، مقدمات آغاز به‌کار این مجموعه قرآنی فراهم شد.

با این همه، هنوز خود را در ابتدای راهی بس طولانی و دشوار می‌بینیم و مسئولیت‌ و وظایفی بزرگ را برای ادای گوشه‌ای از حق برترین کتاب الهی بر دوش خود احساس می‌کنیم و امیدواریم این تلاش‌ها گامی هر چند کوچک در مسیر کاستن از مهجوریت قرآن و آشتی مردم با پیام آسمان به‌شمار آید.

بعون الله و فضله …