مسابقه الکترونیکی «نفس مطمئنّه»

مسابقه قرآنی «نفس مطمئنه» در دو رشته تلاوت و تفسیر سوره فجر به‌مناسبت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) برگزار می‌شود.
سامانه آموزش الکترونیکی حامیم در ادامه اجرای طرح‌ها و برنامه‌های نوین آموزشی، این بار به‌مناسبت ایام عزاداری سالار شهیدان با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و برنامه تلویزیونی آفتاب شرقی مسابقه‌ای تعاملی را با محوریت سوره فجر که سوره امام حسین (علیه‌السلام) نامیده شده است برگزار می‌کند.
این مسابقه که با هدف آشنایی بیشتر اقشار گوناگون جامعه با الفاظ و مفاهیم این سوره نورانی برگزار می‌شود شامل دو رشته تلاوت و تفسیر است و عموم علاقمندان قرآن و عترت تا روز اربعین فرصت دارند با شرکت در هر یک از این رشته‌ها ضمن افزایش دانش و مهارت‌های قرآنی خود، از جوایزی ارزشمند بهره‌مند شوند.

معرفی رشته‌ها
این مسابقه قرآنی در دو رشته تلاوت و تفسیر به شرح زیر برگزار می‌شود:

الف. رشته تلاوت سوره فجر
شرکت‌کنندگان در این رشته در سه سطح به تلاوت سوره نورانی فجر می‌پردازند. سطوح در نظر گرفته شده برای این رشته عبارت است از: روخوانی، روان‌خوانی و فصیح‌خوانی. بر این اساس ابتدا تلاوت آیات ابتدایی سوره دریافت و بر اساس قواعد روخوانی قرآن ارزیابی و خطاهای احتمالی کاربران همراه با ویدیوهای آموزشی در اختیار آنان قرار می‌گیرد. شرکت‌کنندگانی که موفق به دریافت تأییدیه این مرحله شوند می‌توانند آیات بخش دوم سوره را با توجه به قواعد روان‌خوانی و سپس آیات بخش سوم سوره را بر اساس قواعد فصیح‌خوانی قرآن تلاوت و ارسال کنند تا از امتیاز بیشتری در مسابقه برخوردار شوند.

ب. رشته تفسیر سوره فجر
به‌منظور اجرای این رشته مجموعه‌ای چندرسانه‌ای شامل آموزش تفسیر سوره فجر که با تدریس استاد ارجمند جناب آقای دکتر محسن میرباقری آماده شده است در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد تا پس از شرکت در این دوره آموزشی در آزمون الکترونیکی آن شرکت کنند و به پرسش‌هایی که بر اساس محتوای دوره ارائه می‌شود پاسخ دهند. نمره به‌دست آمده در این آزمون نیز بخشی از امتیاز نهایی هر شرکت‌کننده را تشکیل خواهد داد.

روش شرکت در مسابقه
به‌منظور تسهیل در مشارکت علاقمندان، ابزارها و روش‌های گوناگونی برای شرکت در این مسابقه در نظر گرفته شده است:
۱ـ مراجعه به پایگاه اینترنتی «والفجر» به نشانی: www.val-fajr.ir
۲ـ دریافت و نصب اپلیکیشن «نفس مطمئنه» که در نسخه اندروید و آی او اس آماده و ارائه شده است.
۳ـ استفاده از بات تلگرامی «نفس مطمئنه» به نشانی: https://telegram.me/haamim2bot
۴ـ مراجعه به «سامانه حامیم» به نشانی: https://haa-mim.ir و شرکت در دوره آموزشی «تلاوت و تفسیر سوره فجر»

جوایز
جوایزی که تا کنون برای برگزیدگان این مسابقه در نظر گرفته شده است به شرح زیر است و با افزایش حامیان طرح قابل افزایش خواهد بود:
ـ ۱۴ کمک‌ هزینه سفر زیارتی کربلای معلی؛
ـ ۵۰ کمک هزینه سفر زیارتی مشهد مقدس؛
ـ و ده‌ها جایزه دیگر.

لازم به‌ذکر است برندگان این جوایز بر اساس قرعه‌کشی زنده تلویزیونی که در برنامه آفتاب شرقی انجام می‌شود تعیین خواهند شد و تمامی شرکت‌کنندگان در هر یک از رشته‌های مسابقه بر اساس میزان امتیازی که به‌دست آورده باشند در این قرعه‌کشی سهم خواهند داشت.

۱۱ نظر

  1. باسلام مگه تاریخ قرعه کشی اول ربیع‌الاول نبود؟پس چرا تو برنامه‌ی آفتاب شرقی هیچ قرعه کشی برگزار نشد؟ قرعه کشی سرکاری بود؟ واقعاکه…

    1. قرعه‌کشی این مسابقه و اعلام برندگان در روز هفدهم ربیع‌الاول سالروز میلاد مسعود پیامبر اکرم (صلی‌ الله علیه و آله) و امام صادق (علیه‌السلام) در ویژه‌‌ برنامه آفتاب شرقی به‌صورت زنده انجام خواهد شد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *