دریافت «نماد اعتماد الکترونیکی» و «نشان رسانه‌های برخط»

سامانه آموزش الکترونیکی حامیم با دریافت «نماد اعتماد الکترونیکی» و «نشان رسانه‌های برخط»، مراحل نهایی فرایند اداری و قانونی برای فعالیت رسمی در فضای مجازی را پشت سر گذاشت و مجوزهای لازم در این زمینه را کسب کرد.

در ادامه پیگیری‌های اداری و به‌منظور انطباق بیشتر فعالیت‌های سامانه با قوانین و مقررات رسمی نظام جمهوری اسلامی ایران، پس از ثبت رسمی مؤسسه حامیم، مراحل ثبت پایگاه اینترنتی آن در سامانه ساماندهی رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌پایان رسید و نشان رسمی آن دریافت و در صفحه اصلی پایگاه اینترنتی حامیم ارائه شد.

همچنین به‌منظور تسهیل در فرایندهای مالی و بهره‌گیری از امکانات مرتبط با آن، پیگیری دریافت نماد اعتماد الکترونیکی از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی انجام شد و با احراز صلاحیت کامل این سامانه، نماد دو ستاره این مرکز از طریق صفحه اصلی پایگاه اینترنتی حامیم ارائه گردید.

ربات تلگرامی آموزش ترجمه قرآن

هم‌زمان با عید سعید فطر ربات «قرآن‌آموز» به‌عنوان جدیدترین محصول سامانهٔ آموزش الکترونیکی حامیم رونمایی شد.

این بات تلگرامی با روشی جذاب و تعاملی یک دورهٔ آموزشی مؤثر را برای یادگیری معانی قرآن کریم ارائه می‌دهد. در این دورهٔ آموزشی که بر اساس روش لایتنر طراحی شده است بیش از ۸۰۰ واژهٔ پرتکرار قرآن که بیش از ۸۰ درصد متن کتاب خدا را پوشش می‌دهد در طول ۸۰ روز به‌تدریج در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

در روش لایتنر هر روز علاوه بر ارائهٔ واژه‌های جدید، لغت‌های قبلی یادآوری می‌شود تا اگر کاربر معنای آن را به‌خاطر داشت در نوبت یادآوری‌های طولانی‌تر قرار گیرد و اگر معنای آن را فراموش کرده بود، روز بعد به او یادآوری شود. با این روش هر لغت حداقل پنج بار در بازه‌‌های زمانی مشخص مرور می‌شود تا معنای آن در حافظهٔ بلندمدت تثبیت گردد.

علاقمندان می‌توانند با مراجعه به شناسهٔ @haamim1bot در نرم‌افزار تلگرام به‌صورت رایگان در این بات عضو شوند و از پیام‌های آموزشی و امکانات آن استفاده کنند.

پیش از این نیز بات تلگرامی دیگری با عنوان «معلم قرآن» از سوی سامانهٔ آموزش الکترونیکی حامیم عرضه شده بود که به آموزش گام‌به‌گام و تعاملی روخوانی، روان‌خوانی و فصیح‌خوانی قرآن اختصاص داشت. برای بهره‌گیری از این بات و دیگر اپلیکیشن‌ها و دوره‌های آموزشی حامیم می‌توانید به پایگاه اینترنتی آن به‌نشانی haamim.ir مراجعه فرمایید.

کسب رتبه برتر جشنواره نماز در فضای مجازی

اپلیکیشن و دوره آموزشی «نماز بهتر» به‌عنوان برترین اثر بخش نرم‌افزارهای تلفن همراه جشنواره سراسری نماز در فضای مجازی انتخاب شد.

بر اساس اعلام دبیرخانه «نخستین جشنواره سراسری نماز در فضای مجازی» در این جشنواره تعداد ۲۳۵۰ اثر در دو بخش عمومی و تخصصی در ۹ موضوع از سوی هیئت داوران ارزیابی و نهایتاً ۲۲ اثر به‌عنوان آثار برگزیده جشنواره انتخاب شد که اپلیکیشن «نماز بهتر» برترین اثر انتخاب‌شده در بخش نرم‌افزارهای تلفن همراه است.

این نرم‌افزار یکی از محصولات سامانه آموزش الکترونیکی حامیم است که علاوه آموزش تعاملی قرائت صحیح حمد و سوره و دیگر الفاظ واجب و مستحب نماز، امکان ارسال صوت و دریافت بازخورد و تعیین سطح را نیز در اختیار عموم علاقمندان قرار می‌دهد.

ارائه دوره معرفت‌شناسی در قرآن

سامانه حامیم در ادامه تولید و ارائه دروس متنوع قرآنی، دوره آموزش الکترونیکی «معرفت‌شناسی در قرآن» را به‌عنوان یکی دیگر از دوره‌های گروه تدبر در اختیار علاقمندان به فهم عمیق‌تر کتاب الهی قرار داد.

این دوره که نخستین بخش از مجموعه تفسیر موضوعی قرآن است با تدریس استاد سید حمید حسینی و با بهره‌گیری از چندرسانه‌ای‌ها، خودآزمایی، فعالیت‌های یادگیری و روش‌های تعاملی تولید و ارائه شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در این دوره آموزشی رایگان اینجا را کلیک کنید.

موفقیت در جشنواره رسانه‌های دیجیتال

سامانه آموزش الکترونیکی حامیم در نخستین سال فعالیت خود و با اولین حضور در جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال به‌موفقیتی دیگر دست یافت.

بر اساس رای هیئت داوران نهمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود، برنامه «تلاوت بهتر» در عنوان آموزش هوشمند در بخش نرم‌افزار تلفن همراه و رسانه‌های هوشمند اثر شایسته تقدیر شناخته شد و هفدهم اسفند ماه ۹۵ در مراسم اختتامیه جشنواره از مدیران این سامانه تقدیر به‌عمل آمد.

این موفقیت را به همه همکاران و همراهان سامانه حامیم تبریک می‌گوییم و از خداوند متعال می‌خواهیم ما را در ارائه خدماتی شایسته‌ به آستان نورانی قرآن کریم بیش از گذشته یاری فرماید.

روش شرکت در دوره آنلاین صوت و لحن

بدین‌وسیله به اطلاع کاربران عزیزی که بر اساس اطلاعیه سامانه آموزش الکترونیکی حامیم برای شرکت در دوره آموزش صوت و لحن ثبت‌نام کرده بودند می‌رساند کلاس‌های سطح یک و سه این دوره به حد نصاب رسیده و طبق جدول زمان‌بندی زیر در محیط نرم‌افزار ادوبی‌کانکت (لینک مقابل هر گروه) برگزار می‌شود.

سطح و گروه

جلسه اول برنامه هفتگی لینک ورود به کلاس
سطح یک برادران شنبه ۹ بهمن/ ۲۱:۳۰ تا ۲۳:۰۰ شنبه و چهارشنبه http://haamim.ir/a
سطح یک خواهران یکشنبه ۱۰ بهمن/ ۱۰:۰۰ تا ۱۱:۳۰ یکشنبه و چهارشنبه http://haamim.ir/b
سطح سه برادران چهارشنبه ۱۳ بهمن/ ۰۹:۳۰ تا ۱۱:۰۰

(به‌صورت مشترک)

متعاقبا اعلام خواهد شد.

http://haamim.ir/c

سطح سه خواهران

تذکر:
ـ شرکت در جلسه اول این کلاس‌ها برای عموم علاقمندان رایگان و آزاد و شرکت در جلسات بعدی منوط به ثبت‌نام قطعی و پرداخت شهریه است.

ـ با توجه به محدودیت وقت و نظر جناب استاد ابوالقاسمی، کلاس‌های تئوری این سطح توسط ایشان و به‌صورت مشترک برگزار می‌شود و علاوه بر آن، جلسات تمرینی و تعاملی جداگانه‌ای به‌صورت تفکیکی در نظر گرفته شده است.

ـ برنامه هفتگی کلاس‌های سطح سه تا روز برگزاری جلسه اول اعلام خواهد شد.

ـ فایل ضبط شده جلسه اول نیز در اختیارتان قرار می‌گیرد تا در صورت عدم حضور در کلاس از شرایط آموزشی آن مطلع گردید.

ـ حتماً پیش از ورود به کلاس، راهنمای استفاده از کلاس‌های آنلاین را در ویدیوی زیر مشاهده فرمایید:
https://haa-mim.ir/content/video/adobeconnect.mp4

ـ ضمنا جهت آگاهی از اخبار و اطلاع‌رسانی سریع حتما در گروه تلگرامی این دوره به نشانی زیر عضو شوید:
https://t.me/joinchat/AAAAAEBhqhUlag-elkCKJQ

سامانه حامیم

نخستین دوره آنلاین آموزش صوت و لحن

نخستین دوره تخصصی آموزش آنلاین صوت و لحن قرآن کریم به همت سامانه آموزش الکترونیکی حامیم برگزار می‌شود.

این سامانه آموزش مجازی در ادامه ارائه دوره‌های گوناگونی چون روخوانی، تجوید و تفسیر، با استفاده از همکاری برترین استادان نغمات و الحان قرآنی، خدمات خود را در حوزه صوت و لحن نیز آغاز کرده است. بدین منظور علاوه بر عرضه اپلیکیشن تخصصی صوت و لحن که امکان دریافت رایگان بازخورد تلاوت در مقامات و الحان قرآنی را فراهم می‌آورد،‌ دوره آنلاین آموزش مقامات فرعی، ترکیبی و تخصصی قرائت قرآن را در سه سطح و با استفاده از تدریس استادان احمد ابوالقاسمی، محسن عربی و اصغر اسکندری ارائه داده است.

نخستین دوره آنلاین آموزش صوت و لحن قرآن از ابتدای بهمن‌ ماه ۹۵ آغاز می‌شود و علاقمندان به شرکت در این دوره تا پایان دی ماه فرصت دارند با مراجعه به سامانه آموزش الکترونیکی حامیم به نشانی haamim.ir یا با استفاده از بخش خدمات آموزشی اپلیکیشن‌های حامیم در این دوره ثبت‌نام کنند.

برندگان مسابقه نفس مطمئنه

بالاخره بر اساس آخرین تصمیم مسئولان برنامه تلویزیونی آفتاب شرقی، قرعه‌کشی مسابقه نفس مطمئنه در برنامه روز دوشنبه سیزدهم دی انجام و برندگان این مسابقه قرآنی مشخص شد.

این مسابقه در ایام پایانی ماه صفر و به‌مناسبت اربعین حسینی از سوی سامانه آموزش الکترونیکی حامیم و با همکاری برنامه تلویزیونی آفتاب شرقی و اپلیکیشن حبل المتین با موضوع قرائت و تفسیر سوره فجر برگزار شد.
از آنجا که شرکت در مسابقه هم از طریق وب و اپلیکشن و بر اساس شماره تلفن همراه ممکن بود و هم با استفاده از بات تلگرامی، برندگان نیز با دو مبنا مشخص شده‌اند که بدینوسیله ضمن تبریک به این عزیزان، شماره تلفن همراه یا شماره آی‌دی چت تلگرام آنان اعلام می‌شود.

برندگان ١۴ کمک هزینه سفر کربلا

شماره همراه برندگانی که از وب و اپلیکیشن شرکت کردند:

۰۹۱۲***۳۷۱۶

۰۹۱۳***۹۵۷۳

۰۹۱۷***۲۴۱۹

۰۹۱۷***۸۱۳۸

۰۹۳۰***۶۹۲۹

۰۹۹۰***۷۴۶۲

آیدی چت تلگرام برندگانی که از طریق بات تلگرام شرکت کردند:

۱۲۰۷***۳۰۳۸

۱۴۵۸***۰۲۲۷

۱۶۰۸***۶۳۷۵

۲۳۳۴***۲۴۶۲

۲۶۰۶***۲۴۵۳

۲۷۰۲***۷۹۴۵

۷۵۰۹***۲۵۹۱

۹۲۱۵***۹۴۷۵

برندگان ۵۰ کمک هزینه سفر مشهد مقدس

شماره همراه برندگانی که از وب و اپلیکیشن شرکت کردند:

۰۹۰۱***۶۰۵۶

۰۹۰۳***۴۰۰۵

۰۹۱۰***۶۵۸۴

۰۹۱۱***۰۲۲۷

۰۹۱۱***۱۳۴۳

۰۹۱۲***۱۱۵۳

۰۹۱۲***۱۷۰۳

۰۹۱۲***۳۳۵۲

۰۹۱۲***۴۵۴۱

۰۹۱۲***۹۵۳۴

۰۹۱۳***۳۰۹۵

۰۹۱۳***۴۳۷۵

۰۹۱۴***۷۲۲۰

۰۹۱۵***۳۱۷۲

۰۹۱۶***۶۵۶۱

۰۹۱۶***۷۰۳۰

۰۹۱۶***۹۰۳۸

۰۹۱۷***۰۰۲۷

۰۹۱۹***۱۰۴۱

۰۹۱۹***۴۸۲۲

۰۹۱۹***۷۰۸۲

۰۹۲۱***۷۱۶۴

۰۹۳۰***۸۷۰۷

۰۹۳۵***۷۵۷۶

۰۹۳۶***۸۷۴۷

۰۹۳۷***۵۳۹۴

۰۹۳۷***۵۴۹۰

۰۹۳۷***۷۰۲۷

۰۹۳۸***۵۵۴۴

۰۹۳۹***۳۵۳۷

آیدی چت تلگرام برندگانی که از طریق بات تلگرام شرکت کردند:

۱۰۹۳***۱۴۹۲

۱۱۰۳***۴۲۱۲

۱۲۷۵***۴۱۳۳

۱۲۸۳***۳۵۴۱

۱۴۳۹***۹۳۴۸

۱۴۵۷***۰۱۶۰

۱۴۶۲***۰۳۳۳

۱۵۲۰***۲۰۴۰

۱۵۲۰***۲۰۴۰

۱۵۳۷***۱۵۸۹

۱۵۸۵***۵۴۳۱

۱۶۰۸***۶۳۷۵

۱۶۹۹***۹۷۵۲

۱۷۱۸***۲۷۸۵

۱۷۶۷***۰۲۳۹

۱۹۰۱***۰۶۰۹

۲۵۸۴***۷۷۳۸

۲۹۱۵***۸۷۵۹

۲۹۱۵***۸۷۵۹

۹۴۶۴***۴۳۷۷

مسابقه قرآنی آفتاب شرقی ‌‌‌‌‌‌‌

سامانه آموزش الکترونیکی حامیم با همکاری و حمایت برنامه تلویزیونی آفتاب شرقی مسابقه بزرگ قرآنی «آفتاب قرآن» را با روشی جدید و تعاملی برگزار می‌‌کند. در این مسابقه که با بهره‌گیری از ظرفیت‌های رسانه ملی و فرصت‌های فضای مجازی برگزار می‌گردد، علاقمندان علاوه بر تعیین سطح و دریافت آموزش‌هایی اختصاصی، از جوایزی ارزشمند برخوردار می‌شوند.

در این مسابقه الکترونیکی سه دوره آموزشی که هر یک شامل پنج سطح است و از ابتدایی‌ترین نکات قرائت نماز و قرآن تا پیشرفته‌ترین مراحل روان‌خوانی و تجوید را شامل می‌شود، در اختیار شرکت‌کنندگان قرار گرفته است و همه علاقمندان می‌توانند با نصب این اپلیکیشن‌ها یا مراجعه به سامانه آموزش الکترونیکی حامیم به نشانی haamim.ir اقدام به تعیین سطح کنند و امتیاز خود را افزایش دهند.

این مسابقه از روز میلاد حضرت علی بن موسی الرضا (علیه‌السلام) مصادف با یکشنبه ۲۴ مرداد آغاز شده و تا روز عید سعید غدیر که مصادف با سه‌شنبه ۳۰ شهریور ماه است ادامه خواهد داشت. قرعه‌کشی نهایی این مسابقه در ویژه برنامه‌ای به‌مناسبت عید سعید غدیر و با حضور شخصیت‌های قرآنی کشور انجام خواهد شد.

برای شرکت در این مسابقه و کسب امتیازات آن، سه دوره آموزشی به این شرح در نظر گرفته شده است:

۱ـ نماز بهتر:
دوره‌ای آموزشی و تعیین سطح قرائت نماز که از حمد و سوره به‌عنوان ابتدایی‌ترین و واجب‌ترین بخش قرآن آغاز می‌شود و پس از تمرین و تعامل لازم، سطوح بعدی شامل آموزش الفاظ واجب، الفاظ مستحب، فصیح‌خوانی و زیباخوانی نماز را در اختیار عموم علاقمندان قرار می‌دهد.

۲ـ تلاوت بهتر
مجموعه‌ای از دروس سطح‌بندی شده که از ابتدایی‌ترین نکات لازم برای خواندن ساده قرآن تا قواعد پیشرفته روان‌خوانی و فصیح‌خوانی کلام خدا را با روشی جذاب و تعاملی در اختیار شرکت‌کنندگان قرار داده است.

۳ـ تلاوت زیبا
دوره‌ای تخصصی شامل ابتدایی‌ترین نکات لازم برای زیبا خواندن قرآن تا قواعد پیشرفته علم تجوید و آواشناسی که با روشی جذاب و تعاملی در اختیار عموم علاقمندان قرار گرفته است.

برای شرکت در این مسابقه، فعالیت در هر کدام از این دوره‌ها و کسب تأییدیه یکی از سطوح آن کفایت می‌کند، ولی شرکت‌ در دوره‌های بیشتر و کسب امتیاز سطوح بالاتر آنها موجب افزایش امتیاز شرکت‌کنندگان و کسب سهم بیشتر در قرعه‌کشی خواهد شد.

اپلیکیشن‌های حامیم را می‌توانید از اینجا [+] یا از مارکت‌های اندرویدی دریافت و نصب کنید.

همچنین می‌توانید با عضویت در کانال تلگرامی آفتاب شرقی [+] علاوه بر دریافت و نصب این برنامه‌ها، در جریان آخرین اخبار و اطلاعات مسابقه قرار بگیرید.

بسم الله

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِیمِ

حم *

وَالْکِتَابِ الْمُبِینِ * إِنَّا جَعَلْنَاهُ قُرْآنًا عَرَبِیًّا لَّعَلَّکُمْ تَعْقِلُونَ * وَإِنَّهُ فِی أُمِّ الْکِتَابِ لَدَیْنَا لَعَلِیٌّ حَکِیمٌ.

خداوند متعال را شاکریم که سرانجام، داستان پر فراز و نشیب راه‌اندازی سامانه‌ای جامع برای آموزش الکترونیکی قرآن کریم در فضای مجازی به نقطه‌ای امیدبخش رسید و پس از ماه‌ها تلاش خستگی‌ناپذیر و آزمودن شرایط و شیوه‌های گوناگون، مقدمات آغاز به‌کار این مجموعه قرآنی فراهم شد.

با این همه، هنوز خود را در ابتدای راهی بس طولانی و دشوار می‌بینیم و مسئولیت‌ و وظایفی بزرگ را برای ادای گوشه‌ای از حق برترین کتاب الهی بر دوش خود احساس می‌کنیم و امیدواریم این تلاش‌ها گامی هر چند کوچک در مسیر کاستن از مهجوریت قرآن و آشتی مردم با پیام آسمان به‌شمار آید.

بعون الله و فضله …